Het stukje ‘zorgen’ zit er eigenlijk van kleins af aan al in bij mij. Ik ben op school altijd degene geweest bij wie andere leerlingen hun hart kwamen uitstorten. Blijkbaar kon ik goed luisteren en meeleven. Ik ben na de havo de opleiding tot Z-verpleegkundige gaan volgen in Noordwijk. Ik heb vele jaren met veel inzet en voldoening gewerkt met kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en vaak bijkomende problematiek zoals autisme, depressie, gedragsproblemen enz. Ook vond ik het heel waardevol om een goede relatie op te bouwen met ouders en familie van onze bewoners. Toen mijn kinderen klein waren, wilde ik graag weer gaan studeren en ik ben toen de deeltijd lerarenopleiding Nederlands gaan volgen. Zodoende ben ik in het onderwijs terecht gekomen. Hier heb ik ook altijd veel gedaan op het gebied van leerlingenbegeleiding. Ik heb scholing gevolgd op dit gebied en ben uiteindelijk de studie Schoolcounselling gaan volgen.
Samen met een collega heb ik in 2004 een zorgstructuur ontwikkeld en opgezet voor 2 locaties van een mbo-instelling. Hier zijn 6 opleidingen gevestigd, die samen een scholencluster vormen. Wij hebben in de jaren erna vele studenten intensief begeleid en veel contact gehad met ons in- en externe netwerk voor de juiste begeleiding voor de student. Zo hebben we veel maatwerk kunnen leveren en is ons scholencluster binnen een jaar tijd het cluster met de minste uitval van studenten geworden. Tegenwoordig combineer ik het geven van lessen met het geven van zorg en begeleiding.